ROZMOWA Z… DINOZAUREM ZAMIAST PRACOWNIKIEM BANKU?

ROZMOWA Z… DINOZAUREM ZAMIAST PRACOWNIKIEM BANKU?
Pandemia wymusiła wiele zmian nie tylko w turystyce, gastronomii i w hotelarstwie. Nowoczesna bankowość także podejmuje coraz więcej kroków w stronę trwałego ograniczenia kontaktów międzyludzkich do niezbędnego minimum. Z poniższego artykułu dowiesz się, jakie udoskonalenia technologiczne możesz napotkać w bankowości z „dziś” i „jutro”.
Działający w Polsce cyfrowo Aion Bank nawiązuje swoimi usługami do popularnych platform subskrypcyjnych (jak np. serwisy VOD, Netflix, itp.). Belgijskie udogodnienia próbują doścignąć boom na świadczenia online, które zdominowały rynek finansowy i szereg innych branż. Konkurencja w zakresie tego rodzaju kierunków obsługi klienta jest coraz większa. Każdy neobank jako typ banku bezpośredniego funkcjonuje jedynie w trybie online, bez tradycyjnych sieci oddziałów stacjonarnych. Przedsiębiorstwa, takie jak brazylijski Nubank pozwalają na sprawną, szybką i jakościową ofertę produktów bankowości przez wykorzystywanie fintech (technologii finansowych).
W niedalekiej przyszłości, wchodząc do banku możesz napotkać jednak osobliwe rozwiązania, takie jak androidki i androidy, a nawet… dinozaury. To ostatnie rozwiązanie wprowadziła japońska sieć Henn na Hotels, co oznacza Dziwne Hotele. Roboty-dinozaury witają klientów w czapkach gońca hotelowego, dokonują meldunku i wymeldowania, zajmują się bagażami i kompleksową obsługą konsumenta. Rozwiązanie jest zaskakujące, ale w pełni funkcjonalne. Dinozaury posługują się czterema językami i zostały przeznaczone dla tych z klientów, którzy nie mówią po japońsku (dla przyjezdnych Japończyków przeznaczono okienko z androidką).
Analogiczna sytuacja może mieć miejsce w placówkach bankowych. Nie tylko chatboty, ale i roboty mogą w przyszłości udzielać leasingu, gromadzić dane do kredytu, jak i zajmować się innymi produktami finansowymi. Nie sposób precyzyjnie przewidzieć kierunku zmian w systemach i poszczególnych sektorach. Synergia i DOMJAS stawiają nadal na bezpośredni kontakt interpersonalny, dlatego w przypadku pytań zapraszamy do nawiązania rozmowy z doradcami. Do Waszej dyspozycji pozostaje:
- Wioleta tel. 533 353 750, wioleta@domjas.pl
- Przemysław tel. 533 308 480, przemyslaw@domjas.pl
Źródło: Nubank, Aion Bank, BBC, Henn na Hotels
Źródło: BBC Click/YouTube Screenshot
Kontakt
Potrzebujesz pomocy? Zgłoś się do nas!

Autor tekstu: Elżbieta Albadri
Pisarka, redaktorka, autorka tekstów naukowych, publicystycznych, artykułów prasowych, a także treści terapeutycznych dla pacjentów onkologicznych i postmodernistycznych opowieści dla dzieci i młodzieży. Promotorka heurystyki w kształceniu człowieka. Wartość merytoryczna i rzetelność tworzonych wpisów, zarówno w wersji elektronicznej, jak i drukowanej jest tym wyższa, im więcej źródeł zostanie porównanych, rozpatrzonych, poddanych krytycyzmowi i zestawionych w spójną całość.Zobacz także